!-icon

הנתונים בעבודאטה משקפים את המצב השגרתי במשק, בניכוי מרבית השפעות הקורונה. 

occupation image

מודדת רישום קרקעות

או מודד רישום קרקעות?

תכנון ויצירה של מפות ותוכניות להמרת תוצאות מדידה חדשות לכדי תוכנית לרישום קרקעות בקהילה. הגדרה והתוויה של גבולות השטחים, הבעלויות עליהם והשימוש בקרקע, ויצירת מפות עירוניות ומפות מחוזיות באמצעות ציוד מדידה ותוכנות מיוחדות.
עיסוק זה מחייב:

רשיון מדידה

1
ניתן להגיע ממספר מסלולים
הכשרה
במסגרת לימודי תעודה של המרכז למיפוי ישראל
או
תואר ראשון
באחד מהתארים האלה:. הנדסה גאודטית או הנדסה אזרחית או הנדסת בניין בכפוף להשלמות.
2
התמחות
שנתיים אצל מודד מאמן
3
בחינה
עיסוק זה שייך לתחום

קרטוגרפיה ומדידה

תמונת מצב של כל העיסוקים בתחום

image salary
השכר בתחום גבוה מהממוצע
13,337
ממוצע בחודש
image weekly working hours
היקף שעות העבודה ממוצע
42.4
ממוצע שבועי
image employee education
לרבים מהעוסקים בתחום יש
השכלה אקדמית
image employees and the self-employed
שיעור השכירים והעצמאים
לא ידוע
המידע מבוסס על עיבודי משרד העבודה לנתוני הלמ"ס מ-2020

רוצה לדעת מאילו תחומי לימוד הגיעו העוסקים בתחום זה?

עוד מידע על התחום

למי זה מתאים

אלה הכישורים שבדרך כלל צריך כדי להצליח בעיסוק הזה. כדאי לבדוק שיש לך לפחות חלק מהם

question-mark-img
ידע מומלץ לעיסוק זה
שיטות של מדידת מקרקעין
הבנה בשיטות מדידה, שיטות חישה מרחוק וציוד.
קרטוגרפיה
למידת פירוש האלמנטים המתוארים במפות, המידות והמפרט הטכני.
מערכות מידע גאוגרפי (GIS)
הכלים המעורבים במיפוי ואיתור גיאוגרפיים, כגון GPS (מערכות מיקום גלובליות), GIS (מערכות מידע גיאוגרפיות) ו-RS (חישה מרחוק).
question-mark-img

תכונות וכישרונות חשובים לעיסוק זה

הבנה בכתב
היכולת לקרוא מידע ורעיונות שמוצגים בכתב ולהבין אותם.
דדוקציה (הסקה מהכלל אל הפרט)
היכולת להחיל כללים רחבים על בעיות ספציפיות כדי להפיק תשובות הגיוניות.
היגיון מתמטי
היכולת לבחור בנוסחאות או בשיטות המתמטיות הנכונות כדי לפתור בעיה.
ראייה מקרוב
היכולת לראות פרטים מטווח קצר (במרחק של כמטר מהמתבונן).
אינדוקציה (הסקה מהפרט אל הכלל)
היכולת לשלב פיסות מידע כדי ליצור כללים רחבים או מסקנות כלליות (בין היתר, למצוא קשרים בין אירועים שנראים לא קשורים).
הבעה בכתב
היכולת להעביר מידע ורעיונות בכתיבה כך שאחרים יוכלו להבין אותם.
הבעה בעל פה
היכולת להעביר מידע ורעיונות בדיבור כך שאחרים יוכלו להבין אותם.
גישה למספרים
היכולת לחבר, לחסר, להכפיל ולחלק נכון ובמהירות.
הבנה בעל פה
היכולת להקשיב למידע ולרעיונות שמועברים בדיבור ולהבין אותם.
רגישות לבעיות
היכולת לזהות כשמשהו לא תקין או עומד להשתבש. לא מדובר בפתרון של הבעיה, אלא רק ביכולת לזהות שיש בעיה.
זיהוי קולי
היכולת לזהות ולהבין את הדיבור של אדם אחר.
בהירות דיבור
היכולת לדבר בבירור כך שאחרים יבינו.
ראייה למרחק
היכולת לראות פרטים ממרחק.
ארגון מידע
היכולת לסדר דברים או פעולות לפי סדר או דפוס מסוימים, לפי כלל או מערכת של כללים (לדוגמה, דפוס של מספרים, אותיות, מילים, תמונות, פעולות מתמטיות).
גמישות קטגורית
היכולת לייצר מערכות של כללים כדי לקבץ דברים יחד במגוון אופנים, או להשתמש במערכות כאלו.
גמישות סיכום
היכולת להבחין בדפוס מוכר או לזהות דפוס מוכר (צורה, חפץ, מילה או צליל) שמוסתר בין גורמים אחרים שמסיחים את הדעת.
מהירות תפיסתית
היכולת להשוות, במהירות ובדייקנות, את הדומה והשונה בין קבוצות של אותיות, מספרים, חפצים, תמונות או דפוסים. הדברים שביניהם יש להשוות יכולים להיות מוצגים בו-בזמן או זה אחרי זה. יכולת זו כוללת גם השוואה בין עצם מוצג ובין עצם מהזיכרון.
התמצאות במרחב
היכולת לדעת את מיקומי ביחס לסביבה או את מיקומם של עצמים אחרים ביחס אליי.
ויזואליזציה
היכולת לדמיין איך משהו ייראה אחרי שיועבר למקום אחר, או אחרי שהחלקים שלו יוזזו או יסודרו מחדש.
קשב סלקטיבי
היכולת להתרכז במשימה אחת לאורך זמן בלי הסחות דעת.
יציבות זרוע-כף יד
היכולת לשמור על כף היד והזרוע יציבות בזמן תנועה של הזרוע או בזמן שכף היד והזרוע מוחזקות בתנוחה אחת.
מיומנות אצבעות
היכולת לבצע בדייקנות מהלכים מתואמים של האצבעות, באחת הידיים או בשתיהן, כדי לאחוז, לתפעל או להרכיב חפצים קטנים מאוד.
דייקנות בקרה
היכולת לכוון בקרים של מכונה או של כלי רכב למצבים מדויקים, שוב ושוב ובמהירות.
שטף רעיונות
היכולת להעלות כמה וכמה רעיונות בנושא מסוים (מספר הרעיונות הוא שחשוב, ולא האיכות, הנכונות או מידת היצירתיות שלהם).
תפיסת עומק
היכולת לקבוע איזה עצם מבין כמה עצמים הוא הקרוב או הרחוק מכולם, או לאמוד את המרחק ביני ובין עצם מסוים.
מהירות סיכום
היכולת להבין, לשלב ולארגן במהירות מידע ולהפוך אותו לדפוסים בעלי משמעות.
question-mark-img

דברים שצריך לתרגל, ללמוד או לדעת כדי לעסוק בזה

מתמטיקה
שימוש במתמטיקה לפתרון בעיות.
הבנת הנקרא
הבנה של פסקאות ומשפטים כתובים במסמכים הקשורים לעבודה.
חשיבה ביקורתית
שימוש בהיגיון ובלוגיקה לזיהוי החוזקות והחולשות של מסקנות, גישות או פתרונות חלופיים לבעיות.
כתיבה
תקשורת יעילה בכתב לפי צורכי קהל היעד.
דיבור
שיחה עם אחרים כדי להעביר מידע באופן אפקטיבי.
הקשבה פעילה
מתן תשומת לב מלאה לדבריהם של אחרים, הקדשת זמן להבנת הרעיונות המוצגים, העלאת שאלות לפי הצורך והימנעות מהפרעה בעיתוי לא מתאים.
תיאום
התאמת פעולות ביחס לפעולותיהם של אחרים.
שיקול דעת וקבלת החלטות
הבאה בחשבון של העלות והתועלת היחסיות של פעולות אפשריות כדי לבחור את האפשרות המתאימה ביותר.
למידה פעילה
הבנת ההשלכות של מידע חדש על פתרון בעיות ועל קבלת החלטות נוכחיות ועתידיות.
אסטרטגיות למידה
בחירה בשיטות מתאימות של אימון והדרכה כשלומדים או מלמדים דברים חדשים.
פתרון בעיות מורכבות
זיהוי בעיות מורכבות וסקירה של המידע הרלוונטי כדי לפתח ולהעריך אפשרויות וליישם פתרונות.
ניהול זמן
ניהול הזמן האישי והזמן של אחרים.
ניתוח מערכות
קביעה איך מערכת צריכה לפעול ואיך שינויים בתנאים, בפעולות ובסביבה ישפיעו על התוצאות.
הדרכה
לימוד אחרים איך לבצע משהו.
ניטור
ניטור או הערכה של הביצועים האישיים או של אחרים או של ארגונים, כדי לשפר או כדי לנקוט פעולה מתקנת.
חדות אבחנה חברתית
מודעות לתגובותיהם של אחרים והבנת הסיבה שבגללה הגיבו בדרך זו.
question-mark-img
CRI -

הטיפוסים שהכי יתאימו לעיסוק הזה לפי מודל הולנד. מה זה?

מִנהלתי
עיסוקים מִנהלתיים כוללים עבודה לפי שגרות ונהלים קבועים. הם דורשים התעסקות בנתונים ובפרטים, יותר מאשר ברעיונות. בדרך כלל יש בהם גם מִדרג ברור של סמכות (למשל, שרשרת ניהול ברורה).
ביצועי
עיסוקים ביצועיים כוללים התנסות מעשית בבעיות ובפתרונן. לעיתים קרובות הם קשורים בצמחים, בחיות ובחומרים פיזיים כמו עץ, כלים ומכונות. עיסוקים ביצועיים רבים דורשים עבודה בחוץ ואינם כוללים הרבה התעסקות בניירת או עבודה הדוקה עם אחרים.
חקרני
עיסוקים חקרניים כרוכים בעבודה עם רעיונות ובמחשבה רבה. עיסוקים אלה יכולים לכלול חיפוש אחר עוּבדות ופתרון בעיות בדרך של מחשבה.
onet-logo

This page includes information from O*NET OnLine by the U.S. Department of Labor, Employment and Training Administration (USDOL/ETA). Used under the CC BY 4.0 license.
O*NET® is a trademark of USDOL/ETA. avodata.labor.gov.il has modified all or some of this information. USDOL/ETA has not approved, endorsed, or tested these modifications.

 

***

 

This service uses the ESCO classification of the European Commission. avodata.labor.gov.il has modified all or some of this information. The European Commission has not approved, endorsed, or tested these modifications.

אנחנו מצטערים לשמוע

0/250

ניתן לבחור עד 10 פריטים להשוואה
כדי להוסיף פריט חדש יש להסיר פריט קיים מהרשימה
taasuka catalog img
ניתן להשוות עיסוקים שונים לקבלת ההחלטה המתאימה ביותר
להוספת עיסוקים
יש ללחוץ על כפתור
הוספה להשוואה
שמנו לב שבדקת 2 עיסוקים:
ו
היית רוצה להשוות ביניהם?
ניתן להוסיף בהמשך גם דרך לחיצה על
“הוספה להשוואה”
ניתן לבחור עד 10 פריטים להשוואה
כדי להוסיף פריט חדש יש להסיר פריט קיים מהרשימה
education catalog img
ניתן להשוות תחומי לימוד שונים לקבלת ההחלטה המתאימה ביותר
להוספת תחומי לימוד
יש ללחוץ על כפתור
הוספה להשוואה
שמנו לב שבדקת 2 תחומי לימוד:
ו
היית רוצה להשוות ביניהם?
ניתן להוסיף בהמשך גם דרך לחיצה על
“הוספה להשוואה”
אתר זה משתמש בקוקיות (Cookies) כדי לתת לכם שירות טוב יותר למידע נוסף continue image