אלה הכישורים שבדרך כלל צריך כדי להצליח בעיסוק הזה. כדאי לבדוק שיש לך לפחות חלק מהם
ידע מומלץ לעיסוק זה
שימור עצים
דרישות סביבתיות לשימור ושימור עצים.
תכונות וכישרונות חשובים לעיסוק זה
דייקנות בקרה
היכולת לכוון בקרים של מכונה או של כלי רכב למצבים מדויקים, שוב ושוב ובמהירות.
תיאום גפיים
היכולת לתאם בין שני גפיים או יותר (לדוגמה, שתי זרועות, שתי רגליים או זרוע אחת ורגל אחת) בזמן ישיבה, עמידה או שכיבה (ולא כשהגוף כולו נמצא בתנועה).
מיומנות ידיים
היכולת להזיז במהירות את כף היד, את כף היד והזרוע יחד או את שתי כפות הידיים כדי לאחוז, לתפעל או להרכיב חפצים.
זמן תגובה
היכולת להגיב במהירות (באמצעות כף היד, האצבע או כף הרגל) לסימן (צליל, אור, תמונה) עם הופעתו.
רגישות לבעיות
היכולת לזהות כשמשהו לא תקין או עומד להשתבש. לא מדובר בפתרון של הבעיה, אלא רק ביכולת לזהות שיש בעיה.
כוח סטטי
היכולת להפעיל כוח שריר מרבי כדי להרים, לדחוף, למשוך או לסחוב חפצים.
גמישות אורך
היכולת להתכופף, להימתח או להתפתל באמצעות הגוף, הזרועות או הרגליים, או לשלוח אותם למרחק.
יציבות זרוע-כף יד
היכולת לשמור על כף היד והזרוע יציבות בזמן תנועה של הזרוע או בזמן שכף היד והזרוע מוחזקות בתנוחה אחת.
הבנה בעל פה
היכולת להקשיב למידע ולרעיונות שמועברים בדיבור ולהבין אותם.
כוח שרירי גו
היכולת להשתמש בשרירי הבטן והגב התחתון כדי לתמוך בחלק מהגוף ברציפות או שוב ושוב לאורך זמן, בלי לוותר או להתעייף.
ראייה מקרוב
היכולת לראות פרטים מטווח קצר (במרחק של כמטר מהמתבונן).
כוח דינמי
היכולת להפעיל כוח שריר ברציפות או שוב ושוב לאורך זמן. יכולת זו דורשת סיבולת של השריר ועמידות בפני התעייפות השרירים.
קשב סלקטיבי
היכולת להתרכז במשימה אחת לאורך זמן בלי הסחות דעת.
דדוקציה (הסקה מהכלל אל הפרט)
היכולת להחיל כללים רחבים על בעיות ספציפיות כדי להפיק תשובות הגיוניות.
כושר התמדה
היכולת להישאר במאמץ גופני לאורך זמן בלי להתנשף ובלי "שייגמר האוויר".
ראייה למרחק
היכולת לראות פרטים ממרחק.
שיווי משקל גס
היכולת לשמור על שיווי משקל ועל זקיפות, או לחזור לשיווי משקל, בתנוחה לא יציבה.
תפיסת עומק
היכולת לקבוע איזה עצם מבין כמה עצמים הוא הקרוב או הרחוק מכולם, או לאמוד את המרחק ביני ובין עצם מסוים.
מיומנות אצבעות
היכולת לבצע בדייקנות מהלכים מתואמים של האצבעות, באחת הידיים או בשתיהן, כדי לאחוז, לתפעל או להרכיב חפצים קטנים מאוד.
אינדוקציה (הסקה מהפרט אל הכלל)
היכולת לשלב פיסות מידע כדי ליצור כללים רחבים או מסקנות כלליות (בין היתר, למצוא קשרים בין אירועים שנראים לא קשורים).
ויזואליזציה
היכולת לדמיין איך משהו ייראה אחרי שיועבר למקום אחר, או אחרי שהחלקים שלו יוזזו או יסודרו מחדש.
הבעה בעל פה
היכולת להעביר מידע ורעיונות בדיבור כך שאחרים יוכלו להבין אותם.
ארגון מידע
היכולת לסדר דברים או פעולות לפי סדר או דפוס מסוימים, לפי כלל או מערכת של כללים (לדוגמה, דפוס של מספרים, אותיות, מילים, תמונות, פעולות מתמטיות).
גמישות סיכום
היכולת להבחין בדפוס מוכר או לזהות דפוס מוכר (צורה, חפץ, מילה או צליל) שמוסתר בין גורמים אחרים שמסיחים את הדעת.
התמצאות במרחב
היכולת לדעת את מיקומי ביחס לסביבה או את מיקומם של עצמים אחרים ביחס אליי.
שליטה בקצב
היכולת לתזמן את תנועותיי או תנועה של ציוד כלשהו בעודי צופה את השינויים במהירות או בכיוון של סביבה או של עצם שנמצאים בתנועה.
קשב שמיעתי
היכולת להתרכז במקור צליל אחד כשצלילים אחרים מסיחים את הדעת.
זיהוי קולי
היכולת לזהות ולהבין את הדיבור של אדם אחר.
בהירות דיבור
היכולת לדבר בבירור כך שאחרים יבינו.
קואורדינציה גסה
היכולת לתאם בין תנועות הזרועות, הרגליים והגו (טורסו) יחד כשהגוף כולו נמצא בתנועה.
דברים שצריך לתרגל, ללמוד או לדעת כדי לעסוק בזה
תפעול ובקרה
בקרה על פעולתם של ציוד או מערכות.
ניטור פעולה
מעקב אחר מכשירי מדידה, חוגות ומחוונים אחרים כדי לוודא שהמכונה פועלת באופן תקין.
חשיבה ביקורתית
שימוש בהיגיון ובלוגיקה לזיהוי החוזקות והחולשות של מסקנות, גישות או פתרונות חלופיים לבעיות.
ניטור
ניטור או הערכה של הביצועים האישיים או של אחרים או של ארגונים, כדי לשפר או כדי לנקוט פעולה מתקנת.
פתרון בעיות מורכבות
זיהוי בעיות מורכבות וסקירה של המידע הרלוונטי כדי לפתח ולהעריך אפשרויות וליישם פתרונות.
דיבור
שיחה עם אחרים כדי להעביר מידע באופן אפקטיבי.
תיאום
התאמת פעולות ביחס לפעולותיהם של אחרים.
הדרכה
לימוד אחרים איך לבצע משהו.
RC -
הטיפוסים שהכי יתאימו לעיסוק הזה לפי מודל הולנד. מה זה?
ביצועי
עיסוקים ביצועיים כוללים התנסות מעשית בבעיות ובפתרונן. לעיתים קרובות הם קשורים בצמחים, בחיות ובחומרים פיזיים כמו עץ, כלים ומכונות. עיסוקים ביצועיים רבים דורשים עבודה בחוץ ואינם כוללים הרבה התעסקות בניירת או עבודה הדוקה עם אחרים.
מִנהלתי
עיסוקים מִנהלתיים כוללים עבודה לפי שגרות ונהלים קבועים. הם דורשים התעסקות בנתונים ובפרטים, יותר מאשר ברעיונות. בדרך כלל יש בהם גם מִדרג ברור של סמכות (למשל, שרשרת ניהול ברורה).
This page includes information from O*NET OnLine by the U.S. Department of Labor, Employment and Training Administration (USDOL/ETA). Used under the CC BY 4.0 license. O*NET® is a trademark of USDOL/ETA. avodata.labor.gov.il has modified all or some of this information. USDOL/ETA has not approved, endorsed, or tested these modifications.
***
This service uses the ESCO classification of the European Commission. avodata.labor.gov.il has modified all or some of this information. The European Commission has not approved, endorsed, or tested these modifications.
האם המידע סייע לך?
תודה על המשוב
ניתן לבחור עד 10 פריטים להשוואה
כדי להוסיף פריט חדש יש להסיר פריט קיים מהרשימה
ניתן להשוות עיסוקים שונים לקבלת ההחלטה המתאימה ביותר
להוספת עיסוקים יש ללחוץ על כפתור
הוספה להשוואה
שמנו לב שבדקת 2 עיסוקים:
ו
היית רוצה להשוות ביניהם?
ניתן להוסיף בהמשך גם דרך לחיצה על “הוספה להשוואה”
ניתן לבחור עד 10 פריטים להשוואה
כדי להוסיף פריט חדש יש להסיר פריט קיים מהרשימה
ניתן להשוות תחומי לימוד שונים לקבלת ההחלטה המתאימה ביותר
להוספת תחומי לימוד יש ללחוץ על כפתור
הוספה להשוואה
שמנו לב שבדקת 2 תחומי לימוד:
ו
היית רוצה להשוות ביניהם?
ניתן להוסיף בהמשך גם דרך לחיצה על “הוספה להשוואה”
אתר זה משתמש בקוקיות (Cookies) כדי לתת לכם שירות טוב יותר
למידע נוסף