אלה הכישורים שבדרך כלל צריך כדי להצליח בעיסוק הזה. כדאי לבדוק שיש לך לפחות חלק מהם
ידע מומלץ לעיסוק זה
ציוד חקלאי
מוצרי מיכון והציוד חקלאיים המוצעים, הפונקציונליות שלהם, תכונותיהם והדרישות החוקיות והרגולטוריות.
מכניקה
יישומים תאורטיים ומעשיים של המדע החוקר את הפעולה של התקות (הזזות) וכוחות על גופים פיזיקליים לשם פיתוח של מכונות ומכשירים מכניים.
תכונות וכישרונות חשובים לעיסוק זה
מיומנות ידיים
היכולת להזיז במהירות את כף היד, את כף היד והזרוע יחד או את שתי כפות הידיים כדי לאחוז, לתפעל או להרכיב חפצים.
דייקנות בקרה
היכולת לכוון בקרים של מכונה או של כלי רכב למצבים מדויקים, שוב ושוב ובמהירות.
תיאום גפיים
היכולת לתאם בין שני גפיים או יותר (לדוגמה, שתי זרועות, שתי רגליים או זרוע אחת ורגל אחת) בזמן ישיבה, עמידה או שכיבה (ולא כשהגוף כולו נמצא בתנועה).
מיומנות אצבעות
היכולת לבצע בדייקנות מהלכים מתואמים של האצבעות, באחת הידיים או בשתיהן, כדי לאחוז, לתפעל או להרכיב חפצים קטנים מאוד.
יציבות זרוע-כף יד
היכולת לשמור על כף היד והזרוע יציבות בזמן תנועה של הזרוע או בזמן שכף היד והזרוע מוחזקות בתנוחה אחת.
ויזואליזציה
היכולת לדמיין איך משהו ייראה אחרי שיועבר למקום אחר, או אחרי שהחלקים שלו יוזזו או יסודרו מחדש.
רגישות לבעיות
היכולת לזהות כשמשהו לא תקין או עומד להשתבש. לא מדובר בפתרון של הבעיה, אלא רק ביכולת לזהות שיש בעיה.
ראייה מקרוב
היכולת לראות פרטים מטווח קצר (במרחק של כמטר מהמתבונן).
כוח סטטי
היכולת להפעיל כוח שריר מרבי כדי להרים, לדחוף, למשוך או לסחוב חפצים.
דדוקציה (הסקה מהכלל אל הפרט)
היכולת להחיל כללים רחבים על בעיות ספציפיות כדי להפיק תשובות הגיוניות.
הבנה בעל פה
היכולת להקשיב למידע ולרעיונות שמועברים בדיבור ולהבין אותם.
אינדוקציה (הסקה מהפרט אל הכלל)
היכולת לשלב פיסות מידע כדי ליצור כללים רחבים או מסקנות כלליות (בין היתר, למצוא קשרים בין אירועים שנראים לא קשורים).
קשב סלקטיבי
היכולת להתרכז במשימה אחת לאורך זמן בלי הסחות דעת.
הבעה בעל פה
היכולת להעביר מידע ורעיונות בדיבור כך שאחרים יוכלו להבין אותם.
זמן תגובה
היכולת להגיב במהירות (באמצעות כף היד, האצבע או כף הרגל) לסימן (צליל, אור, תמונה) עם הופעתו.
כוח שרירי גו
היכולת להשתמש בשרירי הבטן והגב התחתון כדי לתמוך בחלק מהגוף ברציפות או שוב ושוב לאורך זמן, בלי לוותר או להתעייף.
גמישות אורך
היכולת להתכופף, להימתח או להתפתל באמצעות הגוף, הזרועות או הרגליים, או לשלוח אותם למרחק.
זיהוי קולי
היכולת לזהות ולהבין את הדיבור של אדם אחר.
ארגון מידע
היכולת לסדר דברים או פעולות לפי סדר או דפוס מסוימים, לפי כלל או מערכת של כללים (לדוגמה, דפוס של מספרים, אותיות, מילים, תמונות, פעולות מתמטיות).
הבנה בכתב
היכולת לקרוא מידע ורעיונות שמוצגים בכתב ולהבין אותם.
גמישות סיכום
היכולת להבחין בדפוס מוכר או לזהות דפוס מוכר (צורה, חפץ, מילה או צליל) שמוסתר בין גורמים אחרים שמסיחים את הדעת.
מהירות תפיסתית
היכולת להשוות, במהירות ובדייקנות, את הדומה והשונה בין קבוצות של אותיות, מספרים, חפצים, תמונות או דפוסים. הדברים שביניהם יש להשוות יכולים להיות מוצגים בו-בזמן או זה אחרי זה. יכולת זו כוללת גם השוואה בין עצם מוצג ובין עצם מהזיכרון.
גמישות קטגורית
היכולת לייצר מערכות של כללים כדי לקבץ דברים יחד במגוון אופנים, או להשתמש במערכות כאלו.
הכְוונת התגובה
היכולת לבחור במהירות בין שתי תנועות או יותר בתגובה לשני סימנים או יותר (אורות, צלילים, תמונות). היכולת כוללת את המהירות שבה מתחילים בתגובה הנכונה באמצעות כף היד, כף הרגל או כל איבר אחר.
בהירות דיבור
היכולת לדבר בבירור כך שאחרים יבינו.
מהירות פרק כף היד-אצבעות
היכולת לבצע תנועות מהירות, פשוטות וחזרתיות של האצבעות, כפות הידיים ופרקי כף היד.
כוח דינמי
היכולת להפעיל כוח שריר ברציפות או שוב ושוב לאורך זמן. יכולת זו דורשת סיבולת של השריר ועמידות בפני התעייפות השרירים.
הבחנה חזותית בין צבעים
היכולת להתאים צבעים או להבחין בהבדלים ביניהם, כולל הבדלי גוונים ובהירות.
תפיסת עומק
היכולת לקבוע איזה עצם מבין כמה עצמים הוא הקרוב או הרחוק מכולם, או לאמוד את המרחק ביני ובין עצם מסוים.
הבחנה שמיעתית
היכולת לזהות צלילים שנבדלים זה מזה בגובה ובעוצמה ולהבחין ביניהם.
קשב שמיעתי
היכולת להתרכז במקור צליל אחד כשצלילים אחרים מסיחים את הדעת.
דברים שצריך לתרגל, ללמוד או לדעת כדי לעסוק בזה
תחזוקת ציוד
ביצוע תחזוקה שוטפת לציוד וקביעה אילו טיפולים נדרשים ומתי.
תיקון
תיקון מכונות או מערכות באמצעות הכלים הדרושים.
פתרון תקלות
קביעת הגורמים לבעיות תפעוליות והחלטה איך לטפל בהם.
תפעול ובקרה
בקרה על פעולתם של ציוד או מערכות.
ניטור פעולה
מעקב אחר מכשירי מדידה, חוגות ומחוונים אחרים כדי לוודא שהמכונה פועלת באופן תקין.
חשיבה ביקורתית
שימוש בהיגיון ובלוגיקה לזיהוי החוזקות והחולשות של מסקנות, גישות או פתרונות חלופיים לבעיות.
ניתוח בקרת איכות
ביצוע בדיקות ובקרות למוצרים, לשירותים או לתהליכים כדי להעריך את האיכות או את הביצועים שלהם.
שיקול דעת וקבלת החלטות
הבאה בחשבון של העלות והתועלת היחסיות של פעולות אפשריות כדי לבחור את האפשרות המתאימה ביותר.
פתרון בעיות מורכבות
זיהוי בעיות מורכבות וסקירה של המידע הרלוונטי כדי לפתח ולהעריך אפשרויות וליישם פתרונות.
בחירת ציוד
קביעת סוג הכלים והציוד הנדרשים לביצוע עבודה מסוימת.
הבנת הנקרא
הבנה של פסקאות ומשפטים כתובים במסמכים הקשורים לעבודה.
הקשבה פעילה
מתן תשומת לב מלאה לדבריהם של אחרים, הקדשת זמן להבנת הרעיונות המוצגים, העלאת שאלות לפי הצורך והימנעות מהפרעה בעיתוי לא מתאים.
דיבור
שיחה עם אחרים כדי להעביר מידע באופן אפקטיבי.
למידה פעילה
הבנת ההשלכות של מידע חדש על פתרון בעיות ועל קבלת החלטות נוכחיות ועתידיות.
ניטור
ניטור או הערכה של הביצועים האישיים או של אחרים או של ארגונים, כדי לשפר או כדי לנקוט פעולה מתקנת.
RCI -
הטיפוסים שהכי יתאימו לעיסוק הזה לפי מודל הולנד. מה זה?
ביצועי
עיסוקים ביצועיים כוללים התנסות מעשית בבעיות ובפתרונן. לעיתים קרובות הם קשורים בצמחים, בחיות ובחומרים פיזיים כמו עץ, כלים ומכונות. עיסוקים ביצועיים רבים דורשים עבודה בחוץ ואינם כוללים הרבה התעסקות בניירת או עבודה הדוקה עם אחרים.
מִנהלתי
עיסוקים מִנהלתיים כוללים עבודה לפי שגרות ונהלים קבועים. הם דורשים התעסקות בנתונים ובפרטים, יותר מאשר ברעיונות. בדרך כלל יש בהם גם מִדרג ברור של סמכות (למשל, שרשרת ניהול ברורה).
חקרני
עיסוקים חקרניים כרוכים בעבודה עם רעיונות ובמחשבה רבה. עיסוקים אלה יכולים לכלול חיפוש אחר עוּבדות ופתרון בעיות בדרך של מחשבה.
This page includes information from O*NET OnLine by the U.S. Department of Labor, Employment and Training Administration (USDOL/ETA). Used under the CC BY 4.0 license. O*NET® is a trademark of USDOL/ETA. avodata.labor.gov.il has modified all or some of this information. USDOL/ETA has not approved, endorsed, or tested these modifications.
***
This service uses the ESCO classification of the European Commission. avodata.labor.gov.il has modified all or some of this information. The European Commission has not approved, endorsed, or tested these modifications.
האם המידע סייע לך?
תודה על המשוב
ניתן לבחור עד 10 פריטים להשוואה
כדי להוסיף פריט חדש יש להסיר פריט קיים מהרשימה
ניתן להשוות עיסוקים שונים לקבלת ההחלטה המתאימה ביותר
להוספת עיסוקים יש ללחוץ על כפתור
הוספה להשוואה
שמנו לב שבדקת 2 עיסוקים:
ו
היית רוצה להשוות ביניהם?
ניתן להוסיף בהמשך גם דרך לחיצה על “הוספה להשוואה”
ניתן לבחור עד 10 פריטים להשוואה
כדי להוסיף פריט חדש יש להסיר פריט קיים מהרשימה
ניתן להשוות תחומי לימוד שונים לקבלת ההחלטה המתאימה ביותר
להוספת תחומי לימוד יש ללחוץ על כפתור
הוספה להשוואה
שמנו לב שבדקת 2 תחומי לימוד:
ו
היית רוצה להשוות ביניהם?
ניתן להוסיף בהמשך גם דרך לחיצה על “הוספה להשוואה”
אתר זה משתמש בקוקיות (Cookies) כדי לתת לכם שירות טוב יותר
למידע נוסף