!-icon

עולם העבודה השתנה בעקבות הקורונה. הנתונים בעבודאטה משקפים את המצב השגרתי שלפני השינוי. 

occupation image

עורכת סרטים

או עורך סרטים?

אחריות על איסוף צילומי וידאו ועריכתם באופן אסתטי והגיוני לשם יצירת סרטים או סדרות טלוויזיה או למטרות ביתיות. ארגון מחדש של הסצנות שצולמו ובחירת האפקטים המיוחדים הנדרשים. עבודה בצמוד לצוות עריכת הסאונד ולצוות הניהול המוזיקלי.
עיסוק זה שייך לתחום

בימוי, הפקה וניהול אומנותי

תמונת מצב של כל העיסוקים בתחום

image salary
שכר דומה לממוצע במשק
11,697
ממוצע בחודש
image weekly working hours
היקף שעות העבודה ממוצע
44
ממוצע שבועי
image employee education
לרבים מהעוסקים בתחום יש
השכלה אקדמית
image employees and the self-employed
בתחום זה יש שיעור גבוה יחסית של
עצמאים
המידע מבוסס על עיבודי זרוע העבודה לנתוני הלמ"ס מ-2019
עוד מידע על התחום

למי זה מתאים

אלה הכישורים שצריך בדרך כלל כדי להשתלב בעיסוק הזה בהצלחה.
כדאי לבדוק אם יש לך לפחות חלק מהם.

question-mark-img
ידע מומלץ לעיסוק זה
  • גרפיקה בתנועה
  • מערכות מולטימדיה
  • סגנונות בימוי אישיים
  • מפרטי תוכנה של טכנולוגיות מידע ותקשורת
  • הפקת סרטים
  • עיצוב גרפי
question-mark-img

תכונות וכישרונות חשובים לעיסוק זה

ראייה מקרוב
היכולת לראות פרטים מטווח קצר (במרחק של כמטר מהמתבונן).
הבנה בעל פה
היכולת להקשיב למידע ולרעיונות שמועברים בדיבור ולהבין אותם.
ארגון מידע
היכולת לסדר דברים או פעולות לפי סדר או דפוס מסוימים, לפי כלל או מערכת של כללים (לדוגמה, דפוס של מספרים, אותיות, מילים, תמונות, פעולות מתמטיות).
הבעה בעל פה
היכולת להעביר מידע ורעיונות בדיבור כך שאחרים יוכלו להבין אותם.
שטף רעיונות
היכולת להעלות כמה וכמה רעיונות בנושא מסוים (מספר הרעיונות הוא שחשוב, ולא האיכות, הנכונות או מידת היצירתיות שלהם).
ויזואליזציה
היכולת לדמיין איך משהו ייראה אחרי שיועבר למקום אחר, או אחרי שהחלקים שלו יוזזו או יסודרו מחדש.
הבנה בכתב
היכולת לקרוא מידע ורעיונות שמוצגים בכתב ולהבין אותם.
מקוריות
היכולת להעלות רעיונות יוצאי דופן או חכמים במיוחד בנוגע למצב או לנושא נתונים, או לפתח דרכים יצירתיות לפתור בעיה.
בהירות דיבור
היכולת לדבר בבירור כך שאחרים יבינו.
גמישות קטגורית
היכולת לייצר מערכות של כללים כדי לקבץ דברים יחד במגוון אופנים, או להשתמש במערכות כאלו.
דדוקציה (הסקה מהכלל אל הפרט)
היכולת להחיל כללים רחבים על בעיות ספציפיות כדי להפיק תשובות הגיוניות.
קשב סלקטיבי
היכולת להתרכז במשימה אחת לאורך זמן בלי הסחות דעת.
זיהוי קולי
היכולת לזהות ולהבין את הדיבור של אדם אחר.
הבעה בכתב
היכולת להעביר מידע ורעיונות בכתיבה כך שאחרים יוכלו להבין אותם.
רגישות לבעיות
היכולת לזהות כשמשהו לא תקין או עומד להשתבש. לא מדובר בפתרון של הבעיה, אלא רק ביכולת לזהות שיש בעיה.
גמישות סיכום
היכולת להבחין בדפוס מוכר או לזהות דפוס מוכר (צורה, חפץ, מילה או צליל) שמוסתר בין גורמים אחרים שמסיחים את הדעת.
אינדוקציה (הסקה מהפרט אל הכלל)
היכולת לשלב פיסות מידע כדי ליצור כללים רחבים או מסקנות כלליות (בין היתר, למצוא קשרים בין אירועים שנראים לא קשורים).
מהירות תפיסתית
היכולת להשוות, במהירות ובדייקנות, את הדומה והשונה בין קבוצות של אותיות, מספרים, חפצים, תמונות או דפוסים. הדברים שביניהם יש להשוות יכולים להיות מוצגים בו-בזמן או זה אחרי זה. יכולת זו כוללת גם השוואה בין עצם מוצג ובין עצם מהזיכרון.
הבחנה חזותית בין צבעים
היכולת להתאים צבעים או להבחין בהבדלים ביניהם, כולל הבדלי גוונים ובהירות.
question-mark-img

דברים שצריך לתרגל, ללמוד או לדעת כדי לעסוק בזה

הקשבה פעילה
מתן תשומת לב מלאה לדבריהם של אחרים, הקדשת זמן להבנת הרעיונות המוצגים, העלאת שאלות לפי הצורך והימנעות מהפרעה בעיתוי לא מתאים.
חשיבה ביקורתית
שימוש בהיגיון ובלוגיקה לזיהוי החוזקות והחולשות של מסקנות, גישות או פתרונות חלופיים לבעיות.
הבנת הנקרא
הבנה של פסקאות ומשפטים כתובים במסמכים הקשורים לעבודה.
למידה פעילה
הבנת ההשלכות של מידע חדש על פתרון בעיות ועל קבלת החלטות נוכחיות ועתידיות.
פתרון בעיות מורכבות
זיהוי בעיות מורכבות וסקירה של המידע הרלוונטי כדי לפתח ולהעריך אפשרויות וליישם פתרונות.
דיבור
שיחה עם אחרים כדי להעביר מידע באופן אפקטיבי.
שיקול דעת וקבלת החלטות
הבאה בחשבון של העלות והתועלת היחסיות של פעולות אפשריות כדי לבחור את האפשרות המתאימה ביותר.
ניהול זמן
ניהול הזמן האישי והזמן של אחרים.
כתיבה
תקשורת יעילה בכתב לפי צורכי קהל היעד.
תיאום
התאמת פעולות ביחס לפעולותיהם של אחרים.
ניטור
ניטור או הערכה של הביצועים האישיים או של אחרים או של ארגונים, כדי לשפר או כדי לנקוט פעולה מתקנת.
question-mark-img
AEI -

הטיפוסים שהכי יתאימו לעיסוק הזה לפי מודל הולנד. מה זה?

אומנותי
עיסוקים אומנותיים כוללים עבודה עם צורות, עיצובים ודפוסים. לעיתים קרובות הם דורשים ביטוי עצמי, והעבודה יכולה להתבצע בלי מערכת ברורה של כללים.
יזמי
עיסוקים יזמיים כוללים התנעה וביצוע של פרויקטים. הם עשויים לכלול הובלה של אנשים, קבלת החלטות רבות וקשר לפעילות עסקית. לעיתים הם דורשים נטילת סיכונים.
חקרני
עיסוקים חקרניים כרוכים בעבודה עם רעיונות ובמחשבה רבה. עיסוקים אלה יכולים לכלול חיפוש אחר עוּבדות ופתרון בעיות בדרך של מחשבה.
onet-logo

This page includes information from O*NET OnLine by the U.S. Department of Labor, Employment and Training Administration (USDOL/ETA). Used under the CC BY 4.0 license.
O*NET® is a trademark of USDOL/ETA. avodata.labor.gov.il has modified all or some of this information. USDOL/ETA has not approved, endorsed, or tested these modifications.

 

***

 

This service uses the ESCO classification of the European Commission. avodata.labor.gov.il has modified all or some of this information. The European Commission has not approved, endorsed, or tested these modifications.

ניתן לבחור עד 10 פריטים להשוואה
כדי להוסיף פריט חדש יש להסיר פריט קיים מהרשימה
ניתן לבחור עד 10 פריטים להשוואה
כדי להוסיף פריט חדש יש להסיר פריט קיים מהרשימה
אתר זה משתמש בקוקיות (Cookies) כדי לתת לכם שירות טוב יותר למידע נוסף continue image