!-icon

הנתונים בעבודאטה משקפים את המצב השגרתי במשק, בניכוי מרבית השפעות הקורונה. 

occupation image

מתכננת ערים (ובינוי)

או מתכנן ערים (ובינוי)?

בניית תוכניות פיתוח ליישובים, לאזורים עירוניים, לערים ולמחוזות. ביצוע מחקר להכרת הצרכים (כלכליים, חברתיים או צורכי תחבורה) בקהילה או במחוז והערכה של היבטים אחרים כגון קיימות כדי לגבש תוכניות מפורטות לשיפור האתר.
עיסוק זה שייך לתחום

תכנון ערים ותנועה

תמונת מצב של כל העיסוקים בתחום

image salary
השכר בתחום גבוה מהממוצע
18,348
ממוצע בחודש
image weekly working hours
היקף שעות העבודה ממוצע
42
ממוצע שבועי
image employee education
לרבים מהעוסקים בתחום יש
השכלה אקדמית
image employees and the self-employed
שיעור השכירים והעצמאים
לא ידוע
המידע מבוסס על עיבודי משרד העבודה לנתוני הלמ"ס מ-2020

רוצה לדעת מאילו תחומי לימוד הגיעו העוסקים בתחום זה?

עוד מידע על התחום

למי זה מתאים

אלה הכישורים שבדרך כלל צריך כדי להצליח בעיסוק הזה. כדאי לבדוק שיש לך לפחות חלק מהם

question-mark-img
ידע מומלץ לעיסוק זה
מדיניות סביבתית
מדיניות מקומית, לאומית ובינלאומית העוסקת בקידום קיימות סביבתית ופיתוח פרויקטים המפחיתים השפעה סביבתית שלילית ומשפרים את מצב הסביבה.
דמוגרפיה
תחום המחקר המדעי העוסק בחקר גודלה, המבנה והתפוצה של האוכלוסייה האנושית ושינוייה הגאוגרפיים והזמניים.
הגדרת אזורים בתכנון ערים
חלוקת הקרקע לאזורים שבהם מותרים שימושים ופעילויות שונות, כגון פעילויות מגורים, חקלאות ותעשייה. אזורים אלה מוסדרים על ידי נהלי חקיקה ורשויות מקומיות.
תכנון עירוני
תהליך פוליטי וטכני השואף לעצב את הסביבה העירונית ולייעל את השימוש בקרקע תוך התחשבות בהיבטים שונים כגון תשתיות, מים ומרחבים ירוקים וחברתיים.
אסטרטגיות שטחים ירוקים
חזון הרשות כיצד לנצל את השטח הירוק שלה. הדבר כולל את המטרות שהיא רוצה להשיג, את המשאבים, השיטות, המסגרת החקיקתית והזמן הנדרש כדי לעמוד ביעדים אלו.
תקני בנייה
מערך ההנחיות הקובע את תקני המינימום לבניינים ומבנים אחרים כדי להגן על בריאות ובטיחות הציבור.
תקנות בתחום האדריכלות
התקנות, החוקים וההסכמים המשפטיים הקיימים באיחוד האירופי בתחום האדריכלות.
question-mark-img

תכונות וכישרונות חשובים לעיסוק זה

הבעה בעל פה
היכולת להעביר מידע ורעיונות בדיבור כך שאחרים יוכלו להבין אותם.
הבנה בעל פה
היכולת להקשיב למידע ולרעיונות שמועברים בדיבור ולהבין אותם.
בהירות דיבור
היכולת לדבר בבירור כך שאחרים יבינו.
הבנה בכתב
היכולת לקרוא מידע ורעיונות שמוצגים בכתב ולהבין אותם.
הבעה בכתב
היכולת להעביר מידע ורעיונות בכתיבה כך שאחרים יוכלו להבין אותם.
רגישות לבעיות
היכולת לזהות כשמשהו לא תקין או עומד להשתבש. לא מדובר בפתרון של הבעיה, אלא רק ביכולת לזהות שיש בעיה.
דדוקציה (הסקה מהכלל אל הפרט)
היכולת להחיל כללים רחבים על בעיות ספציפיות כדי להפיק תשובות הגיוניות.
אינדוקציה (הסקה מהפרט אל הכלל)
היכולת לשלב פיסות מידע כדי ליצור כללים רחבים או מסקנות כלליות (בין היתר, למצוא קשרים בין אירועים שנראים לא קשורים).
ראייה מקרוב
היכולת לראות פרטים מטווח קצר (במרחק של כמטר מהמתבונן).
זיהוי קולי
היכולת לזהות ולהבין את הדיבור של אדם אחר.
שטף רעיונות
היכולת להעלות כמה וכמה רעיונות בנושא מסוים (מספר הרעיונות הוא שחשוב, ולא האיכות, הנכונות או מידת היצירתיות שלהם).
ארגון מידע
היכולת לסדר דברים או פעולות לפי סדר או דפוס מסוימים, לפי כלל או מערכת של כללים (לדוגמה, דפוס של מספרים, אותיות, מילים, תמונות, פעולות מתמטיות).
גמישות קטגורית
היכולת לייצר מערכות של כללים כדי לקבץ דברים יחד במגוון אופנים, או להשתמש במערכות כאלו.
מקוריות
היכולת להעלות רעיונות יוצאי דופן או חכמים במיוחד בנוגע למצב או לנושא נתונים, או לפתח דרכים יצירתיות לפתור בעיה.
ויזואליזציה
היכולת לדמיין איך משהו ייראה אחרי שיועבר למקום אחר, או אחרי שהחלקים שלו יוזזו או יסודרו מחדש.
ראייה למרחק
היכולת לראות פרטים ממרחק.
היגיון מתמטי
היכולת לבחור בנוסחאות או בשיטות המתמטיות הנכונות כדי לפתור בעיה.
גישה למספרים
היכולת לחבר, לחסר, להכפיל ולחלק נכון ובמהירות.
גמישות סיכום
היכולת להבחין בדפוס מוכר או לזהות דפוס מוכר (צורה, חפץ, מילה או צליל) שמוסתר בין גורמים אחרים שמסיחים את הדעת.
question-mark-img

דברים שצריך לתרגל, ללמוד או לדעת כדי לעסוק בזה

הקשבה פעילה
מתן תשומת לב מלאה לדבריהם של אחרים, הקדשת זמן להבנת הרעיונות המוצגים, העלאת שאלות לפי הצורך והימנעות מהפרעה בעיתוי לא מתאים.
דיבור
שיחה עם אחרים כדי להעביר מידע באופן אפקטיבי.
שיקול דעת וקבלת החלטות
הבאה בחשבון של העלות והתועלת היחסיות של פעולות אפשריות כדי לבחור את האפשרות המתאימה ביותר.
ניתוח מערכות
קביעה איך מערכת צריכה לפעול ואיך שינויים בתנאים, בפעולות ובסביבה ישפיעו על התוצאות.
הבנת הנקרא
הבנה של פסקאות ומשפטים כתובים במסמכים הקשורים לעבודה.
חשיבה ביקורתית
שימוש בהיגיון ובלוגיקה לזיהוי החוזקות והחולשות של מסקנות, גישות או פתרונות חלופיים לבעיות.
כתיבה
תקשורת יעילה בכתב לפי צורכי קהל היעד.
בחינת מערכות
זיהוי מדדים וחיוויים של ביצועי המערכת ושל הפעולות הדרושות לשיפורם כדי לקדם את מטרות המערכת.
פתרון בעיות מורכבות
זיהוי בעיות מורכבות וסקירה של המידע הרלוונטי כדי לפתח ולהעריך אפשרויות וליישם פתרונות.
חדות אבחנה חברתית
מודעות לתגובותיהם של אחרים והבנת הסיבה שבגללה הגיבו בדרך זו.
משא ומתן
קירוב בין אנשים וניסיון ליישב מחלוקות.
נטייה שירותית
חיפוש פעיל אחר דרכים לעזור לאנשים.
ניהול זמן
ניהול הזמן האישי והזמן של אחרים.
תיאום
התאמת פעולות ביחס לפעולותיהם של אחרים.
למידה פעילה
הבנת ההשלכות של מידע חדש על פתרון בעיות ועל קבלת החלטות נוכחיות ועתידיות.
שכנוע
שכנוע אחרים לשנות את דעתם או את התנהגותם.
ניתוח תפעולי
ניתוח צרכים ודרישות מוצר לצורך תכנון ואפיון.
ניהול משאבי כוח אדם
הנעה, פיתוח והכוונה של אנשים ונשים בעבודתם וזיהוי המתאימים ביותר לתפקיד.
הדרכה
לימוד אחרים איך לבצע משהו.
מתמטיקה
שימוש במתמטיקה לפתרון בעיות.
אסטרטגיות למידה
בחירה בשיטות מתאימות של אימון והדרכה כשלומדים או מלמדים דברים חדשים.
ניטור
ניטור או הערכה של הביצועים האישיים או של אחרים או של ארגונים, כדי לשפר או כדי לנקוט פעולה מתקנת.
question-mark-img
IEC -

הטיפוסים שהכי יתאימו לעיסוק הזה לפי מודל הולנד. מה זה?

חקרני
עיסוקים חקרניים כרוכים בעבודה עם רעיונות ובמחשבה רבה. עיסוקים אלה יכולים לכלול חיפוש אחר עוּבדות ופתרון בעיות בדרך של מחשבה.
יזמי
עיסוקים יזמיים כוללים התנעה וביצוע של פרויקטים. הם עשויים לכלול הובלה של אנשים, קבלת החלטות רבות וקשר לפעילות עסקית. לעיתים הם דורשים נטילת סיכונים.
מִנהלתי
עיסוקים מִנהלתיים כוללים עבודה לפי שגרות ונהלים קבועים. הם דורשים התעסקות בנתונים ובפרטים, יותר מאשר ברעיונות. בדרך כלל יש בהם גם מִדרג ברור של סמכות (למשל, שרשרת ניהול ברורה).

עיסוקים דומים שכדאי להכיר

onet-logo

This page includes information from O*NET OnLine by the U.S. Department of Labor, Employment and Training Administration (USDOL/ETA). Used under the CC BY 4.0 license.
O*NET® is a trademark of USDOL/ETA. avodata.labor.gov.il has modified all or some of this information. USDOL/ETA has not approved, endorsed, or tested these modifications.

 

***

 

This service uses the ESCO classification of the European Commission. avodata.labor.gov.il has modified all or some of this information. The European Commission has not approved, endorsed, or tested these modifications.

אנחנו מצטערים לשמוע

0/250

ניתן לבחור עד 10 פריטים להשוואה
כדי להוסיף פריט חדש יש להסיר פריט קיים מהרשימה
taasuka catalog img
ניתן להשוות עיסוקים שונים לקבלת ההחלטה המתאימה ביותר
להוספת עיסוקים
יש ללחוץ על כפתור
הוספה להשוואה
שמנו לב שבדקת 2 עיסוקים:
ו
היית רוצה להשוות ביניהם?
ניתן להוסיף בהמשך גם דרך לחיצה על
“הוספה להשוואה”
ניתן לבחור עד 10 פריטים להשוואה
כדי להוסיף פריט חדש יש להסיר פריט קיים מהרשימה
education catalog img
ניתן להשוות תחומי לימוד שונים לקבלת ההחלטה המתאימה ביותר
להוספת תחומי לימוד
יש ללחוץ על כפתור
הוספה להשוואה
שמנו לב שבדקת 2 תחומי לימוד:
ו
היית רוצה להשוות ביניהם?
ניתן להוסיף בהמשך גם דרך לחיצה על
“הוספה להשוואה”
אתר זה משתמש בקוקיות (Cookies) כדי לתת לכם שירות טוב יותר למידע נוסף continue image