אלה הכישורים שבדרך כלל צריך כדי להצליח בעיסוק הזה. כדאי לבדוק שיש לך לפחות חלק מהם
ידע מומלץ לעיסוק זה
הנדסת תנועה
התת-דיסציפלינה של הנדסה אזרחית המיישמת שיטות הנדסיות ליצירת זרימות תנועה בטוחות ויעילות של אנשים וסחורות בכבישים, כולל מדרכות, רמזורים ומתקני אופניים.
סטטיסטיקה
למידת התאוריה, השיטות והנוהגים הסטטיסטיים, כגון איסוף, ארגון, ניתוח, פירוש והצגה של נתונים. התאוריה עוסקת בכל היבטי הנתונים, בכלל זה תכנון של איסוף נתונים מבחינת תכנון סקרים וניסויים על מנת לנבא ולתכנן פעילויות הקשורות לעבודה.
חקיקה בתחום איכות הסביבה
קווי המדיניות והחקיקה הסביבתיים החלים בתחום מסוים.
מדיניות סביבתית
מדיניות מקומית, לאומית ובינלאומית העוסקת בקידום קיימות סביבתית ופיתוח פרויקטים המפחיתים השפעה סביבתית שלילית ומשפרים את מצב הסביבה.
תוכנות לניתוחים סטטיסטיים (SAS)
מערכת תוכנה ספציפית (SAS) המשמשת לניתוח מתקדם, בינה עסקית, ניהול נתונים וניתוח חזוי.
תכנון עירוני
תהליך פוליטי וטכני השואף לעצב את הסביבה העירונית ולייעל את השימוש בקרקע תוך התחשבות בהיבטים שונים כגון תשתיות, מים ומרחבים ירוקים וחברתיים.
חוק ציבורי
החלק במשפט השולט ביחסים בין יחידים לממשלה, וביחסים בין פרטים הנוגעים לחברה באופן ישיר.
מסלולים גאוגרפיים
הפרשנות של מידע גיאוגרפי כגון מיקומים ומרחקים ביניהם.
דיני תכנון עירוני
הסכמי השקעות ופיתוח עירוני. התפתחויות חקיקה בנושא בנייה במונחים סביבתיים, קיימות, עניינים חברתיים ופיננסיים.
תכונות וכישרונות חשובים לעיסוק זה
הבנה בעל פה
היכולת להקשיב למידע ולרעיונות שמועברים בדיבור ולהבין אותם.
הבנה בכתב
היכולת לקרוא מידע ורעיונות שמוצגים בכתב ולהבין אותם.
הבעה בעל פה
היכולת להעביר מידע ורעיונות בדיבור כך שאחרים יוכלו להבין אותם.
הבעה בכתב
היכולת להעביר מידע ורעיונות בכתיבה כך שאחרים יוכלו להבין אותם.
שטף רעיונות
היכולת להעלות כמה וכמה רעיונות בנושא מסוים (מספר הרעיונות הוא שחשוב, ולא האיכות, הנכונות או מידת היצירתיות שלהם).
דדוקציה (הסקה מהכלל אל הפרט)
היכולת להחיל כללים רחבים על בעיות ספציפיות כדי להפיק תשובות הגיוניות.
אינדוקציה (הסקה מהפרט אל הכלל)
היכולת לשלב פיסות מידע כדי ליצור כללים רחבים או מסקנות כלליות (בין היתר, למצוא קשרים בין אירועים שנראים לא קשורים).
רגישות לבעיות
היכולת לזהות כשמשהו לא תקין או עומד להשתבש. לא מדובר בפתרון של הבעיה, אלא רק ביכולת לזהות שיש בעיה.
ויזואליזציה
היכולת לדמיין איך משהו ייראה אחרי שיועבר למקום אחר, או אחרי שהחלקים שלו יוזזו או יסודרו מחדש.
ראייה מקרוב
היכולת לראות פרטים מטווח קצר (במרחק של כמטר מהמתבונן).
בהירות דיבור
היכולת לדבר בבירור כך שאחרים יבינו.
ארגון מידע
היכולת לסדר דברים או פעולות לפי סדר או דפוס מסוימים, לפי כלל או מערכת של כללים (לדוגמה, דפוס של מספרים, אותיות, מילים, תמונות, פעולות מתמטיות).
מקוריות
היכולת להעלות רעיונות יוצאי דופן או חכמים במיוחד בנוגע למצב או לנושא נתונים, או לפתח דרכים יצירתיות לפתור בעיה.
זיהוי קולי
היכולת לזהות ולהבין את הדיבור של אדם אחר.
גמישות קטגורית
היכולת לייצר מערכות של כללים כדי לקבץ דברים יחד במגוון אופנים, או להשתמש במערכות כאלו.
היגיון מתמטי
היכולת לבחור בנוסחאות או בשיטות המתמטיות הנכונות כדי לפתור בעיה.
ראייה למרחק
היכולת לראות פרטים ממרחק.
גמישות סיכום
היכולת להבחין בדפוס מוכר או לזהות דפוס מוכר (צורה, חפץ, מילה או צליל) שמוסתר בין גורמים אחרים שמסיחים את הדעת.
קשב סלקטיבי
היכולת להתרכז במשימה אחת לאורך זמן בלי הסחות דעת.
גישה למספרים
היכולת לחבר, לחסר, להכפיל ולחלק נכון ובמהירות.
מהירות סיכום
היכולת להבין, לשלב ולארגן במהירות מידע ולהפוך אותו לדפוסים בעלי משמעות.
דברים שצריך לתרגל, ללמוד או לדעת כדי לעסוק בזה
הבנת הנקרא
הבנה של פסקאות ומשפטים כתובים במסמכים הקשורים לעבודה.
הקשבה פעילה
מתן תשומת לב מלאה לדבריהם של אחרים, הקדשת זמן להבנת הרעיונות המוצגים, העלאת שאלות לפי הצורך והימנעות מהפרעה בעיתוי לא מתאים.
כתיבה
תקשורת יעילה בכתב לפי צורכי קהל היעד.
דיבור
שיחה עם אחרים כדי להעביר מידע באופן אפקטיבי.
חשיבה ביקורתית
שימוש בהיגיון ובלוגיקה לזיהוי החוזקות והחולשות של מסקנות, גישות או פתרונות חלופיים לבעיות.
פתרון בעיות מורכבות
זיהוי בעיות מורכבות וסקירה של המידע הרלוונטי כדי לפתח ולהעריך אפשרויות וליישם פתרונות.
שיקול דעת וקבלת החלטות
הבאה בחשבון של העלות והתועלת היחסיות של פעולות אפשריות כדי לבחור את האפשרות המתאימה ביותר.
למידה פעילה
הבנת ההשלכות של מידע חדש על פתרון בעיות ועל קבלת החלטות נוכחיות ועתידיות.
בחינת מערכות
זיהוי מדדים וחיוויים של ביצועי המערכת ושל הפעולות הדרושות לשיפורם כדי לקדם את מטרות המערכת.
תיאום
התאמת פעולות ביחס לפעולותיהם של אחרים.
ניתוח מערכות
קביעה איך מערכת צריכה לפעול ואיך שינויים בתנאים, בפעולות ובסביבה ישפיעו על התוצאות.
מתמטיקה
שימוש במתמטיקה לפתרון בעיות.
ניתוח תפעולי
ניתוח צרכים ודרישות מוצר לצורך תכנון ואפיון.
ניהול זמן
ניהול הזמן האישי והזמן של אחרים.
ניטור
ניטור או הערכה של הביצועים האישיים או של אחרים או של ארגונים, כדי לשפר או כדי לנקוט פעולה מתקנת.
חדות אבחנה חברתית
מודעות לתגובותיהם של אחרים והבנת הסיבה שבגללה הגיבו בדרך זו.
אסטרטגיות למידה
בחירה בשיטות מתאימות של אימון והדרכה כשלומדים או מלמדים דברים חדשים.
שכנוע
שכנוע אחרים לשנות את דעתם או את התנהגותם.
משא ומתן
קירוב בין אנשים וניסיון ליישב מחלוקות.
נטייה שירותית
חיפוש פעיל אחר דרכים לעזור לאנשים.
IC -
הטיפוסים שהכי יתאימו לעיסוק הזה לפי מודל הולנד. מה זה?
חקרני
עיסוקים חקרניים כרוכים בעבודה עם רעיונות ובמחשבה רבה. עיסוקים אלה יכולים לכלול חיפוש אחר עוּבדות ופתרון בעיות בדרך של מחשבה.
מִנהלתי
עיסוקים מִנהלתיים כוללים עבודה לפי שגרות ונהלים קבועים. הם דורשים התעסקות בנתונים ובפרטים, יותר מאשר ברעיונות. בדרך כלל יש בהם גם מִדרג ברור של סמכות (למשל, שרשרת ניהול ברורה).
This page includes information from O*NET OnLine by the U.S. Department of Labor, Employment and Training Administration (USDOL/ETA). Used under the CC BY 4.0 license. O*NET® is a trademark of USDOL/ETA. avodata.labor.gov.il has modified all or some of this information. USDOL/ETA has not approved, endorsed, or tested these modifications.
***
This service uses the ESCO classification of the European Commission. avodata.labor.gov.il has modified all or some of this information. The European Commission has not approved, endorsed, or tested these modifications.
האם המידע סייע לך?
תודה על המשוב
ניתן לבחור עד 10 פריטים להשוואה
כדי להוסיף פריט חדש יש להסיר פריט קיים מהרשימה
ניתן להשוות עיסוקים שונים לקבלת ההחלטה המתאימה ביותר
להוספת עיסוקים יש ללחוץ על כפתור
הוספה להשוואה
שמנו לב שבדקת 2 עיסוקים:
ו
היית רוצה להשוות ביניהם?
ניתן להוסיף בהמשך גם דרך לחיצה על “הוספה להשוואה”
ניתן לבחור עד 10 פריטים להשוואה
כדי להוסיף פריט חדש יש להסיר פריט קיים מהרשימה
ניתן להשוות תחומי לימוד שונים לקבלת ההחלטה המתאימה ביותר
להוספת תחומי לימוד יש ללחוץ על כפתור
הוספה להשוואה
שמנו לב שבדקת 2 תחומי לימוד:
ו
היית רוצה להשוות ביניהם?
ניתן להוסיף בהמשך גם דרך לחיצה על “הוספה להשוואה”
אתר זה משתמש בקוקיות (Cookies) כדי לתת לכם שירות טוב יותר
למידע נוסף