!-icon

הנתונים בעבודאטה משקפים את המצב השגרתי במשק, בניכוי מרבית השפעות הקורונה. 

occupation image

מרצה לאדריכלות

או מרצה לאדריכלות?

הוראת תחום ההתמחות הספציפי, אדריכלות, שהוא אקדמי בעיקרו, לסטודנטים שהשיגו תעודה תיכונית, כמרצה, כמורה או כחלק מסגל ההוראה האקדמי. עבודה מול צוות המחקר, עוזרי ההוראה ועוזרות ההוראה של האוניברסיטה להכנת הרצאות ומבחנים, לבדיקת עבודות ומבחנים ולביצוע מפגשי משוב עם הסטודנטים. ביצוע מחקרים אקדמיים בתחום האדריכלות, פרסום הממצאים ושיתוף פעולה עם עמיתים ועמיתות באוניברסיטה.
עיסוק זה שייך לתחום

הוראה אקדמית של הנדסה ואדריכלות

תמונת מצב של כל העיסוקים בתחום

image salary
השכר בתחום גבוה מהממוצע
15,598
ממוצע בחודש
image weekly working hours
היקף שעות העבודה נמוך מהממוצע
30.7
ממוצע שבועי
image employee education
לרבים מהעוסקים בתחום יש
השכלה אקדמית
image employees and the self-employed
בתחום זה יש שיעור גבוה יחסית של
שכירים
המידע מבוסס על עיבודי משרד העבודה לנתוני הלמ"ס מ-2020

רוצה לדעת מאילו תחומי לימוד הגיעו העוסקים בתחום זה?

עוד מידע על התחום

למי זה מתאים

אלה הכישורים שבדרך כלל צריך כדי להצליח בעיסוק הזה. כדאי לבדוק שיש לך לפחות חלק מהם

question-mark-img
ידע מומלץ לעיסוק זה
תיאוריה אדריכלית
העקרונות העומדים בבסיס התיאוריות השונות הנוגעות לאדריכלות. היחס בין מבנים לחברה, והיחס בין אמנות ואדריכלות. התיאוריות סביב מיקומו של האדריכל בתרבות ובחברה.
הגדרת אזורים בתכנון ערים
חלוקת הקרקע לאזורים שבהם מותרים שימושים ופעילויות שונות, כגון פעילויות מגורים, חקלאות ותעשייה. אזורים אלה מוסדרים על ידי נהלי חקיקה ורשויות מקומיות.
תכנון עירוני
תהליך פוליטי וטכני השואף לעצב את הסביבה העירונית ולייעל את השימוש בקרקע תוך התחשבות בהיבטים שונים כגון תשתיות, מים ומרחבים ירוקים וחברתיים.
תקני בנייה
מערך ההנחיות הקובע את תקני המינימום לבניינים ומבנים אחרים כדי להגן על בריאות ובטיחות הציבור.
יעדים של תוכניות לימודים
המטרות שזוהו בתכניות לימוד ותוצאות הלמידה המוגדרות.
תקנות בתחום האדריכלות
התקנות, החוקים וההסכמים המשפטיים הקיימים באיחוד האירופי בתחום האדריכלות.
question-mark-img

תכונות וכישרונות חשובים לעיסוק זה

הבעה בעל פה
היכולת להעביר מידע ורעיונות בדיבור כך שאחרים יוכלו להבין אותם.
בהירות דיבור
היכולת לדבר בבירור כך שאחרים יבינו.
הבנה בעל פה
היכולת להקשיב למידע ולרעיונות שמועברים בדיבור ולהבין אותם.
הבנה בכתב
היכולת לקרוא מידע ורעיונות שמוצגים בכתב ולהבין אותם.
הבעה בכתב
היכולת להעביר מידע ורעיונות בכתיבה כך שאחרים יוכלו להבין אותם.
דדוקציה (הסקה מהכלל אל הפרט)
היכולת להחיל כללים רחבים על בעיות ספציפיות כדי להפיק תשובות הגיוניות.
אינדוקציה (הסקה מהפרט אל הכלל)
היכולת לשלב פיסות מידע כדי ליצור כללים רחבים או מסקנות כלליות (בין היתר, למצוא קשרים בין אירועים שנראים לא קשורים).
ארגון מידע
היכולת לסדר דברים או פעולות לפי סדר או דפוס מסוימים, לפי כלל או מערכת של כללים (לדוגמה, דפוס של מספרים, אותיות, מילים, תמונות, פעולות מתמטיות).
ראייה מקרוב
היכולת לראות פרטים מטווח קצר (במרחק של כמטר מהמתבונן).
רגישות לבעיות
היכולת לזהות כשמשהו לא תקין או עומד להשתבש. לא מדובר בפתרון של הבעיה, אלא רק ביכולת לזהות שיש בעיה.
זיהוי קולי
היכולת לזהות ולהבין את הדיבור של אדם אחר.
ויזואליזציה
היכולת לדמיין איך משהו ייראה אחרי שיועבר למקום אחר, או אחרי שהחלקים שלו יוזזו או יסודרו מחדש.
שטף רעיונות
היכולת להעלות כמה וכמה רעיונות בנושא מסוים (מספר הרעיונות הוא שחשוב, ולא האיכות, הנכונות או מידת היצירתיות שלהם).
מקוריות
היכולת להעלות רעיונות יוצאי דופן או חכמים במיוחד בנוגע למצב או לנושא נתונים, או לפתח דרכים יצירתיות לפתור בעיה.
גמישות קטגורית
היכולת לייצר מערכות של כללים כדי לקבץ דברים יחד במגוון אופנים, או להשתמש במערכות כאלו.
ראייה למרחק
היכולת לראות פרטים ממרחק.
היגיון מתמטי
היכולת לבחור בנוסחאות או בשיטות המתמטיות הנכונות כדי לפתור בעיה.
גישה למספרים
היכולת לחבר, לחסר, להכפיל ולחלק נכון ובמהירות.
גמישות סיכום
היכולת להבחין בדפוס מוכר או לזהות דפוס מוכר (צורה, חפץ, מילה או צליל) שמוסתר בין גורמים אחרים שמסיחים את הדעת.
question-mark-img

דברים שצריך לתרגל, ללמוד או לדעת כדי לעסוק בזה

הבנת הנקרא
הבנה של פסקאות ומשפטים כתובים במסמכים הקשורים לעבודה.
אסטרטגיות למידה
בחירה בשיטות מתאימות של אימון והדרכה כשלומדים או מלמדים דברים חדשים.
דיבור
שיחה עם אחרים כדי להעביר מידע באופן אפקטיבי.
הדרכה
לימוד אחרים איך לבצע משהו.
הקשבה פעילה
מתן תשומת לב מלאה לדבריהם של אחרים, הקדשת זמן להבנת הרעיונות המוצגים, העלאת שאלות לפי הצורך והימנעות מהפרעה בעיתוי לא מתאים.
כתיבה
תקשורת יעילה בכתב לפי צורכי קהל היעד.
חשיבה ביקורתית
שימוש בהיגיון ובלוגיקה לזיהוי החוזקות והחולשות של מסקנות, גישות או פתרונות חלופיים לבעיות.
למידה פעילה
הבנת ההשלכות של מידע חדש על פתרון בעיות ועל קבלת החלטות נוכחיות ועתידיות.
שיקול דעת וקבלת החלטות
הבאה בחשבון של העלות והתועלת היחסיות של פעולות אפשריות כדי לבחור את האפשרות המתאימה ביותר.
ניטור
ניטור או הערכה של הביצועים האישיים או של אחרים או של ארגונים, כדי לשפר או כדי לנקוט פעולה מתקנת.
חדות אבחנה חברתית
מודעות לתגובותיהם של אחרים והבנת הסיבה שבגללה הגיבו בדרך זו.
פתרון בעיות מורכבות
זיהוי בעיות מורכבות וסקירה של המידע הרלוונטי כדי לפתח ולהעריך אפשרויות וליישם פתרונות.
תיאום
התאמת פעולות ביחס לפעולותיהם של אחרים.
ניתוח מערכות
קביעה איך מערכת צריכה לפעול ואיך שינויים בתנאים, בפעולות ובסביבה ישפיעו על התוצאות.
בחינת מערכות
זיהוי מדדים וחיוויים של ביצועי המערכת ושל הפעולות הדרושות לשיפורם כדי לקדם את מטרות המערכת.
ניהול זמן
ניהול הזמן האישי והזמן של אחרים.
נטייה שירותית
חיפוש פעיל אחר דרכים לעזור לאנשים.
ניתוח תפעולי
ניתוח צרכים ודרישות מוצר לצורך תכנון ואפיון.
שכנוע
שכנוע אחרים לשנות את דעתם או את התנהגותם.
משא ומתן
קירוב בין אנשים וניסיון ליישב מחלוקות.
question-mark-img
SIA -

הטיפוסים שהכי יתאימו לעיסוק הזה לפי מודל הולנד. מה זה?

חברתי
עיסוקים חברתיים כוללים עבודה עם אנשים, תקשורת איתם והדרכה. לעיתים קרובות הם כוללים סיוע או מתן שירות לאחרים.
חקרני
עיסוקים חקרניים כרוכים בעבודה עם רעיונות ובמחשבה רבה. עיסוקים אלה יכולים לכלול חיפוש אחר עוּבדות ופתרון בעיות בדרך של מחשבה.
אומנותי
עיסוקים אומנותיים כוללים עבודה עם צורות, עיצובים ודפוסים. לעיתים קרובות הם דורשים ביטוי עצמי, והעבודה יכולה להתבצע בלי מערכת ברורה של כללים.
onet-logo

This page includes information from O*NET OnLine by the U.S. Department of Labor, Employment and Training Administration (USDOL/ETA). Used under the CC BY 4.0 license.
O*NET® is a trademark of USDOL/ETA. avodata.labor.gov.il has modified all or some of this information. USDOL/ETA has not approved, endorsed, or tested these modifications.

 

***

 

This service uses the ESCO classification of the European Commission. avodata.labor.gov.il has modified all or some of this information. The European Commission has not approved, endorsed, or tested these modifications.

אנחנו מצטערים לשמוע

0/250

ניתן לבחור עד 10 פריטים להשוואה
כדי להוסיף פריט חדש יש להסיר פריט קיים מהרשימה
taasuka catalog img
ניתן להשוות עיסוקים שונים לקבלת ההחלטה המתאימה ביותר
להוספת עיסוקים
יש ללחוץ על כפתור
הוספה להשוואה
שמנו לב שבדקת 2 עיסוקים:
ו
היית רוצה להשוות ביניהם?
ניתן להוסיף בהמשך גם דרך לחיצה על
“הוספה להשוואה”
ניתן לבחור עד 10 פריטים להשוואה
כדי להוסיף פריט חדש יש להסיר פריט קיים מהרשימה
education catalog img
ניתן להשוות תחומי לימוד שונים לקבלת ההחלטה המתאימה ביותר
להוספת תחומי לימוד
יש ללחוץ על כפתור
הוספה להשוואה
שמנו לב שבדקת 2 תחומי לימוד:
ו
היית רוצה להשוות ביניהם?
ניתן להוסיף בהמשך גם דרך לחיצה על
“הוספה להשוואה”
אתר זה משתמש בקוקיות (Cookies) כדי לתת לכם שירות טוב יותר למידע נוסף continue image