!-icon

הנתונים בעבודאטה משקפים את המצב השגרתי במשק, בניכוי מרבית השפעות הקורונה. 

occupation image

מעצבת פנים (דקורטורית)

או מעצב פנים (דקורטור)?

עיצוב או שיפוץ של חללי פנים כולל שינויים מבניים, חפצים קבועים ואביזרים, ערכות צבע ותאורה ורהיטים. שילוב בין הבנה אסתטית ובין השימוש הפונקציונלי והיעיל בחלל.
עיסוק זה שייך לתחום

עיצוב פנים, במה ודקורציה

תמונת מצב של כל העיסוקים בתחום

image salary
שכר דומה לממוצע במשק
10,952
ממוצע בחודש
image weekly working hours
היקף שעות העבודה ממוצע
41.1
ממוצע שבועי
image employee education
לעוסקים בתחום יש
רמות השכלה שונות
image employees and the self-employed
בתחום זה יש שיעור גבוה יחסית של
עצמאים
המידע מבוסס על עיבודי משרד העבודה לנתוני הלמ"ס מ-2020

רוצה לדעת מאילו תחומי לימוד הגיעו העוסקים בתחום זה?

עוד מידע על התחום

למי זה מתאים

אלה הכישורים שבדרך כלל צריך כדי להצליח בעיסוק הזה. כדאי לבדוק שיש לך לפחות חלק מהם

question-mark-img

תכונות וכישרונות חשובים לעיסוק זה

מקוריות
היכולת להעלות רעיונות יוצאי דופן או חכמים במיוחד בנוגע למצב או לנושא נתונים, או לפתח דרכים יצירתיות לפתור בעיה.
הבנה בעל פה
היכולת להקשיב למידע ולרעיונות שמועברים בדיבור ולהבין אותם.
הבנה בכתב
היכולת לקרוא מידע ורעיונות שמוצגים בכתב ולהבין אותם.
הבעה בעל פה
היכולת להעביר מידע ורעיונות בדיבור כך שאחרים יוכלו להבין אותם.
ויזואליזציה
היכולת לדמיין איך משהו ייראה אחרי שיועבר למקום אחר, או אחרי שהחלקים שלו יוזזו או יסודרו מחדש.
ראייה מקרוב
היכולת לראות פרטים מטווח קצר (במרחק של כמטר מהמתבונן).
שטף רעיונות
היכולת להעלות כמה וכמה רעיונות בנושא מסוים (מספר הרעיונות הוא שחשוב, ולא האיכות, הנכונות או מידת היצירתיות שלהם).
בהירות דיבור
היכולת לדבר בבירור כך שאחרים יבינו.
הבעה בכתב
היכולת להעביר מידע ורעיונות בכתיבה כך שאחרים יוכלו להבין אותם.
רגישות לבעיות
היכולת לזהות כשמשהו לא תקין או עומד להשתבש. לא מדובר בפתרון של הבעיה, אלא רק ביכולת לזהות שיש בעיה.
דדוקציה (הסקה מהכלל אל הפרט)
היכולת להחיל כללים רחבים על בעיות ספציפיות כדי להפיק תשובות הגיוניות.
הבחנה חזותית בין צבעים
היכולת להתאים צבעים או להבחין בהבדלים ביניהם, כולל הבדלי גוונים ובהירות.
זיהוי קולי
היכולת לזהות ולהבין את הדיבור של אדם אחר.
גמישות קטגורית
היכולת לייצר מערכות של כללים כדי לקבץ דברים יחד במגוון אופנים, או להשתמש במערכות כאלו.
אינדוקציה (הסקה מהפרט אל הכלל)
היכולת לשלב פיסות מידע כדי ליצור כללים רחבים או מסקנות כלליות (בין היתר, למצוא קשרים בין אירועים שנראים לא קשורים).
קשב סלקטיבי
היכולת להתרכז במשימה אחת לאורך זמן בלי הסחות דעת.
ראייה למרחק
היכולת לראות פרטים ממרחק.
ארגון מידע
היכולת לסדר דברים או פעולות לפי סדר או דפוס מסוימים, לפי כלל או מערכת של כללים (לדוגמה, דפוס של מספרים, אותיות, מילים, תמונות, פעולות מתמטיות).
היגיון מתמטי
היכולת לבחור בנוסחאות או בשיטות המתמטיות הנכונות כדי לפתור בעיה.
גמישות סיכום
היכולת להבחין בדפוס מוכר או לזהות דפוס מוכר (צורה, חפץ, מילה או צליל) שמוסתר בין גורמים אחרים שמסיחים את הדעת.
question-mark-img

דברים שצריך לתרגל, ללמוד או לדעת כדי לעסוק בזה

הבנת הנקרא
הבנה של פסקאות ומשפטים כתובים במסמכים הקשורים לעבודה.
הקשבה פעילה
מתן תשומת לב מלאה לדבריהם של אחרים, הקדשת זמן להבנת הרעיונות המוצגים, העלאת שאלות לפי הצורך והימנעות מהפרעה בעיתוי לא מתאים.
דיבור
שיחה עם אחרים כדי להעביר מידע באופן אפקטיבי.
חשיבה ביקורתית
שימוש בהיגיון ובלוגיקה לזיהוי החוזקות והחולשות של מסקנות, גישות או פתרונות חלופיים לבעיות.
חדות אבחנה חברתית
מודעות לתגובותיהם של אחרים והבנת הסיבה שבגללה הגיבו בדרך זו.
נטייה שירותית
חיפוש פעיל אחר דרכים לעזור לאנשים.
כתיבה
תקשורת יעילה בכתב לפי צורכי קהל היעד.
פתרון בעיות מורכבות
זיהוי בעיות מורכבות וסקירה של המידע הרלוונטי כדי לפתח ולהעריך אפשרויות וליישם פתרונות.
תיאום
התאמת פעולות ביחס לפעולותיהם של אחרים.
שכנוע
שכנוע אחרים לשנות את דעתם או את התנהגותם.
משא ומתן
קירוב בין אנשים וניסיון ליישב מחלוקות.
ניתוח תפעולי
ניתוח צרכים ודרישות מוצר לצורך תכנון ואפיון.
שיקול דעת וקבלת החלטות
הבאה בחשבון של העלות והתועלת היחסיות של פעולות אפשריות כדי לבחור את האפשרות המתאימה ביותר.
ניהול זמן
ניהול הזמן האישי והזמן של אחרים.
למידה פעילה
הבנת ההשלכות של מידע חדש על פתרון בעיות ועל קבלת החלטות נוכחיות ועתידיות.
ניטור
ניטור או הערכה של הביצועים האישיים או של אחרים או של ארגונים, כדי לשפר או כדי לנקוט פעולה מתקנת.
הדרכה
לימוד אחרים איך לבצע משהו.
מתמטיקה
שימוש במתמטיקה לפתרון בעיות.
question-mark-img
AR -

הטיפוסים שהכי יתאימו לעיסוק הזה לפי מודל הולנד. מה זה?

אומנותי
עיסוקים אומנותיים כוללים עבודה עם צורות, עיצובים ודפוסים. לעיתים קרובות הם דורשים ביטוי עצמי, והעבודה יכולה להתבצע בלי מערכת ברורה של כללים.
ביצועי
עיסוקים ביצועיים כוללים התנסות מעשית בבעיות ובפתרונן. לעיתים קרובות הם קשורים בצמחים, בחיות ובחומרים פיזיים כמו עץ, כלים ומכונות. עיסוקים ביצועיים רבים דורשים עבודה בחוץ ואינם כוללים הרבה התעסקות בניירת או עבודה הדוקה עם אחרים.
onet-logo

This page includes information from O*NET OnLine by the U.S. Department of Labor, Employment and Training Administration (USDOL/ETA). Used under the CC BY 4.0 license.
O*NET® is a trademark of USDOL/ETA. avodata.labor.gov.il has modified all or some of this information. USDOL/ETA has not approved, endorsed, or tested these modifications.

 

***

 

This service uses the ESCO classification of the European Commission. avodata.labor.gov.il has modified all or some of this information. The European Commission has not approved, endorsed, or tested these modifications.

אנחנו מצטערים לשמוע

0/250

ניתן לבחור עד 10 פריטים להשוואה
כדי להוסיף פריט חדש יש להסיר פריט קיים מהרשימה
taasuka catalog img
ניתן להשוות עיסוקים שונים לקבלת ההחלטה המתאימה ביותר
להוספת עיסוקים
יש ללחוץ על כפתור
הוספה להשוואה
שמנו לב שבדקת 2 עיסוקים:
ו
היית רוצה להשוות ביניהם?
ניתן להוסיף בהמשך גם דרך לחיצה על
“הוספה להשוואה”
ניתן לבחור עד 10 פריטים להשוואה
כדי להוסיף פריט חדש יש להסיר פריט קיים מהרשימה
education catalog img
ניתן להשוות תחומי לימוד שונים לקבלת ההחלטה המתאימה ביותר
להוספת תחומי לימוד
יש ללחוץ על כפתור
הוספה להשוואה
שמנו לב שבדקת 2 תחומי לימוד:
ו
היית רוצה להשוות ביניהם?
ניתן להוסיף בהמשך גם דרך לחיצה על
“הוספה להשוואה”
אתר זה משתמש בקוקיות (Cookies) כדי לתת לכם שירות טוב יותר למידע נוסף continue image