!-icon

הנתונים בעבודאטה משקפים את המצב השגרתי במשק, בניכוי מרבית השפעות הקורונה. 

occupation image

וטרינרית

או וטרינר?

עיסוק המבוסס על השכלה מדעית מקצועית מקיפה. סמכות לבצע, באופן עצמאי ואתי ותוך אחריות אישית, את כל ההיבטים של רפואה וטרינרית, למען רווחתם ובריאותם של בעלי חיים ובריאות הציבור, תוך הקפדה על דרישות החקיקה הבינלאומית והמקומית. העבודה עשויה להתבצע עם בעלי חיים מכל המינים, אך ניתן לבחור לעבוד עם בעלי חיים ממין אחד או מסוג מסוים, כגון סוסים, חיות מחמד או חיות משק.
עיסוק זה מחייב:

רשיון לעסוק ברפואה וטרינרית

1
תואר ראשון
במגוון תארים בתחומי מדעי הטבע והחיים
2
תואר שני
ברפואה וטרינרית
3
העדר רישום פלילי
4
בחינה
עיסוק זה שייך לתחום

וטרינריה

תמונת מצב של כל העיסוקים בתחום

image salary
השכר בתחום גבוה מהממוצע
20,383
ממוצע בחודש
image weekly working hours
היקף שעות העבודה ממוצע
42.6
ממוצע שבועי
image employee education
לרבים מהעוסקים בתחום יש
השכלה אקדמית
image employees and the self-employed
שיעור השכירים והעצמאים
לא ידוע
המידע מבוסס על עיבודי משרד העבודה לנתוני הלמ"ס מ-2020

רוצה לדעת מאילו תחומי לימוד הגיעו העוסקים בתחום זה?

עוד מידע על התחום

למי זה מתאים

אלה הכישורים שבדרך כלל צריך כדי להצליח בעיסוק הזה. כדאי לבדוק שיש לך לפחות חלק מהם

question-mark-img
ידע מומלץ לעיסוק זה
ביצוע בדיקה וטרינרית לפני שחיטה
ביצוע הערכה קלינית ואישור מצב בריאותי של חיות מזון לפני השחיטה.
נוהלי עבודה בטיחותיים במסגרת וטרינרית
נהלי עבודה בטוחים במסגרת וטרינרית לזיהוי סיכונים ובעיות נלווים המונעות תאונות או תקריות. כולל פגיעה מבעלי חיים, מחלות זואונוטיות, כימיקלים, ציוד וסביבת עבודה.
מוצרי מזון לבעלי חיים
עקרונות העקיבות, ההיגיינה והתהליכים הכרוכים בייצור, ייצור, אחסון והכנסה למחזור של מוצרי מזון לבעלי חיים, או מוצרי מזון ממקור מן החי המיועדים לצריכת בני אדם ו/או בעלי חיים.
סימנים למחלה אצל בעלי חיים
סימנים פיזיים, התנהגותיים וסביבתיים לבריאות וליקויי בריאות בבעלי חיים שונים.
מדעי יסוד בווטרינריה
אנטומיה וטרינרית, היסטולוגיה, אמבריולוגיה, פיזיולוגיה, ביוכימיה, גנטיקה, פרמקולוגיה, רוקחות, טוקסיקולוגיה, מיקרוביולוגיה, אימונולוגיה, אפידמיולוגיה ואתיקה מקצועית.
אמצעי biosecurity של בעלי חיים
מודעות לאמצעי היגיינה וביו-אבטחה בעבודה עם בעלי חיים, לרבות גורמים, העברה ומניעה של מחלות ושימוש במדיניות, חומרים וציוד.
התנהגות בעלי חיים
דפוסי ההתנהגות הטבעיים של בעלי חיים, כלומר כיצד התנהגות נורמלית וחריגה עשויה להתבטא בהתאם למין, סביבה, אינטראקציה בין אדם לחיה ועיסוק.
מדעים קליניים בווטרינריה
אטיולוגיה, פתוגנזה, סימנים קליניים, אבחון וטיפול במחלות והפרעות נפוצות. כולל תחומים וטרינריים כמו פרופדולוגיה, פתולוגיה קלינית ואנטומית, מיקרוביולוגיה, טפילולוגיה, רפואה קלינית וכירורגיה (כולל הרדמה), רפואה מונעת, הדמיה אבחנתית, הפרעות רבייה של בעלי חיים והפרעות רבייה, רפואה וטרינרית ממלכתית ובריאות הציבור, חקיקה וטרינרית ורפואה משפטית וטיפולים.
מחלות זונוטיות
זואונוסיס הן מחלות זיהומיות של בעלי חיים שעלולות לעבור באופן טבעי לבני אדם. הם מורכבים ממגוון רחב של מחלות ונעות בין זואונוסיס אנדמי כגון ברוצלוזיס, אנתרקס, שחפת בקר, מחלות טפיליות (מחלת הידטידית, אכינוקוקוזיס, טריכינלוזיס) וכלבת ועד זואונוסיס מתפרץ, כגון שפעת עופות פתוגנית מאוד, מחלת ניפאה/הנדרה וספגת המוח.
אנטומיה של בעלי חיים
חקר חלקי גוף של בעלי חיים, מבניהם ויחסיהם הדינמיים, ברמה כפי שדורש העיסוק הספציפי.
רווחת בעלי חיים
הכרה אוניברסלית ברווחתם של החיות כפי שמתאימות למינם, מצבם ועיסוקם. אלו הם:\n\n\n הצורך בסביבה מתאימה\n הצורך בתזונה מתאימה\n היכולת להפגין דפוסי התנהגות נורמליים\n צריך להיות מאוכסן עם, או בנפרד, מבעלי חיים אחרים\n צריך להיות מוגן מפני כאב, סבל, פציעה ומחלות.
פיזיולוגיה של בעלי חיים
חקר התפקוד המכני, הפיזי, הביו-אלקטרי והביוכימי של בעלי חיים, איבריהם ותאיהם.
חקיקה בתחום רווחת בעלי חיים
הגבולות החוקיים, קודים של התנהגות מקצועית, מסגרות רגולטוריות לאומיות והאיחוד האירופי והנהלים משפטיים של עבודה עם בעלי חיים ואורגניזמים חיים, הבטחת רווחתם ובריאותם.
מדעי גידול בעלי חיים
תזונת בעלי חיים, אגרונומיה, כלכלה כפרית, גידול בעלי חיים, היגיינה וביו-ביטחון, אתולוגיה, הגנה וניהול בריאות העדר.
העשרה סביבתית עבור בעלי חיים
סוגים, שיטות ושימוש בהעשרה לבעלי חיים כדי לאפשר ביטוי של התנהגות טבעית, לרבות מתן גירויים סביבתיים, פעילויות האכלה, פאזלים, פריטים למניפולציות, פעילויות חברתיות ואימון.
question-mark-img

תכונות וכישרונות חשובים לעיסוק זה

הבנה בעל פה
היכולת להקשיב למידע ולרעיונות שמועברים בדיבור ולהבין אותם.
הבנה בכתב
היכולת לקרוא מידע ורעיונות שמוצגים בכתב ולהבין אותם.
הבעה בעל פה
היכולת להעביר מידע ורעיונות בדיבור כך שאחרים יוכלו להבין אותם.
רגישות לבעיות
היכולת לזהות כשמשהו לא תקין או עומד להשתבש. לא מדובר בפתרון של הבעיה, אלא רק ביכולת לזהות שיש בעיה.
דדוקציה (הסקה מהכלל אל הפרט)
היכולת להחיל כללים רחבים על בעיות ספציפיות כדי להפיק תשובות הגיוניות.
אינדוקציה (הסקה מהפרט אל הכלל)
היכולת לשלב פיסות מידע כדי ליצור כללים רחבים או מסקנות כלליות (בין היתר, למצוא קשרים בין אירועים שנראים לא קשורים).
ראייה מקרוב
היכולת לראות פרטים מטווח קצר (במרחק של כמטר מהמתבונן).
ארגון מידע
היכולת לסדר דברים או פעולות לפי סדר או דפוס מסוימים, לפי כלל או מערכת של כללים (לדוגמה, דפוס של מספרים, אותיות, מילים, תמונות, פעולות מתמטיות).
הבעה בכתב
היכולת להעביר מידע ורעיונות בכתיבה כך שאחרים יוכלו להבין אותם.
זיהוי קולי
היכולת לזהות ולהבין את הדיבור של אדם אחר.
בהירות דיבור
היכולת לדבר בבירור כך שאחרים יבינו.
גמישות קטגורית
היכולת לייצר מערכות של כללים כדי לקבץ דברים יחד במגוון אופנים, או להשתמש במערכות כאלו.
גמישות סיכום
היכולת להבחין בדפוס מוכר או לזהות דפוס מוכר (צורה, חפץ, מילה או צליל) שמוסתר בין גורמים אחרים שמסיחים את הדעת.
קשב סלקטיבי
היכולת להתרכז במשימה אחת לאורך זמן בלי הסחות דעת.
מיומנות אצבעות
היכולת לבצע בדייקנות מהלכים מתואמים של האצבעות, באחת הידיים או בשתיהן, כדי לאחוז, לתפעל או להרכיב חפצים קטנים מאוד.
היגיון מתמטי
היכולת לבחור בנוסחאות או בשיטות המתמטיות הנכונות כדי לפתור בעיה.
גישה למספרים
היכולת לחבר, לחסר, להכפיל ולחלק נכון ובמהירות.
שטף רעיונות
היכולת להעלות כמה וכמה רעיונות בנושא מסוים (מספר הרעיונות הוא שחשוב, ולא האיכות, הנכונות או מידת היצירתיות שלהם).
מקוריות
היכולת להעלות רעיונות יוצאי דופן או חכמים במיוחד בנוגע למצב או לנושא נתונים, או לפתח דרכים יצירתיות לפתור בעיה.
דייקנות בקרה
היכולת לכוון בקרים של מכונה או של כלי רכב למצבים מדויקים, שוב ושוב ובמהירות.
ראייה למרחק
היכולת לראות פרטים ממרחק.
יציבות זרוע-כף יד
היכולת לשמור על כף היד והזרוע יציבות בזמן תנועה של הזרוע או בזמן שכף היד והזרוע מוחזקות בתנוחה אחת.
מיומנות ידיים
היכולת להזיז במהירות את כף היד, את כף היד והזרוע יחד או את שתי כפות הידיים כדי לאחוז, לתפעל או להרכיב חפצים.
question-mark-img

דברים שצריך לתרגל, ללמוד או לדעת כדי לעסוק בזה

הבנת הנקרא
הבנה של פסקאות ומשפטים כתובים במסמכים הקשורים לעבודה.
הקשבה פעילה
מתן תשומת לב מלאה לדבריהם של אחרים, הקדשת זמן להבנת הרעיונות המוצגים, העלאת שאלות לפי הצורך והימנעות מהפרעה בעיתוי לא מתאים.
למידה פעילה
הבנת ההשלכות של מידע חדש על פתרון בעיות ועל קבלת החלטות נוכחיות ועתידיות.
מדע
שימוש בשיטות ובכללים מדעיים לפתרון בעיות.
חשיבה ביקורתית
שימוש בהיגיון ובלוגיקה לזיהוי החוזקות והחולשות של מסקנות, גישות או פתרונות חלופיים לבעיות.
דיבור
שיחה עם אחרים כדי להעביר מידע באופן אפקטיבי.
פתרון בעיות מורכבות
זיהוי בעיות מורכבות וסקירה של המידע הרלוונטי כדי לפתח ולהעריך אפשרויות וליישם פתרונות.
שיקול דעת וקבלת החלטות
הבאה בחשבון של העלות והתועלת היחסיות של פעולות אפשריות כדי לבחור את האפשרות המתאימה ביותר.
כתיבה
תקשורת יעילה בכתב לפי צורכי קהל היעד.
נטייה שירותית
חיפוש פעיל אחר דרכים לעזור לאנשים.
ניהול זמן
ניהול הזמן האישי והזמן של אחרים.
ניטור
ניטור או הערכה של הביצועים האישיים או של אחרים או של ארגונים, כדי לשפר או כדי לנקוט פעולה מתקנת.
חדות אבחנה חברתית
מודעות לתגובותיהם של אחרים והבנת הסיבה שבגללה הגיבו בדרך זו.
תיאום
התאמת פעולות ביחס לפעולותיהם של אחרים.
מתמטיקה
שימוש במתמטיקה לפתרון בעיות.
הדרכה
לימוד אחרים איך לבצע משהו.
אסטרטגיות למידה
בחירה בשיטות מתאימות של אימון והדרכה כשלומדים או מלמדים דברים חדשים.
ניהול משאבי כוח אדם
הנעה, פיתוח והכוונה של אנשים ונשים בעבודתם וזיהוי המתאימים ביותר לתפקיד.
בחינת מערכות
זיהוי מדדים וחיוויים של ביצועי המערכת ושל הפעולות הדרושות לשיפורם כדי לקדם את מטרות המערכת.
question-mark-img
RI -

הטיפוסים שהכי יתאימו לעיסוק הזה לפי מודל הולנד. מה זה?

ביצועי
עיסוקים ביצועיים כוללים התנסות מעשית בבעיות ובפתרונן. לעיתים קרובות הם קשורים בצמחים, בחיות ובחומרים פיזיים כמו עץ, כלים ומכונות. עיסוקים ביצועיים רבים דורשים עבודה בחוץ ואינם כוללים הרבה התעסקות בניירת או עבודה הדוקה עם אחרים.
חקרני
עיסוקים חקרניים כרוכים בעבודה עם רעיונות ובמחשבה רבה. עיסוקים אלה יכולים לכלול חיפוש אחר עוּבדות ופתרון בעיות בדרך של מחשבה.
onet-logo

This page includes information from O*NET OnLine by the U.S. Department of Labor, Employment and Training Administration (USDOL/ETA). Used under the CC BY 4.0 license.
O*NET® is a trademark of USDOL/ETA. avodata.labor.gov.il has modified all or some of this information. USDOL/ETA has not approved, endorsed, or tested these modifications.

 

***

 

This service uses the ESCO classification of the European Commission. avodata.labor.gov.il has modified all or some of this information. The European Commission has not approved, endorsed, or tested these modifications.

אנחנו מצטערים לשמוע

0/250

ניתן לבחור עד 10 פריטים להשוואה
כדי להוסיף פריט חדש יש להסיר פריט קיים מהרשימה
taasuka catalog img
ניתן להשוות עיסוקים שונים לקבלת ההחלטה המתאימה ביותר
להוספת עיסוקים
יש ללחוץ על כפתור
הוספה להשוואה
שמנו לב שבדקת 2 עיסוקים:
ו
היית רוצה להשוות ביניהם?
ניתן להוסיף בהמשך גם דרך לחיצה על
“הוספה להשוואה”
ניתן לבחור עד 10 פריטים להשוואה
כדי להוסיף פריט חדש יש להסיר פריט קיים מהרשימה
education catalog img
ניתן להשוות תחומי לימוד שונים לקבלת ההחלטה המתאימה ביותר
להוספת תחומי לימוד
יש ללחוץ על כפתור
הוספה להשוואה
שמנו לב שבדקת 2 תחומי לימוד:
ו
היית רוצה להשוות ביניהם?
ניתן להוסיף בהמשך גם דרך לחיצה על
“הוספה להשוואה”
אתר זה משתמש בקוקיות (Cookies) כדי לתת לכם שירות טוב יותר למידע נוסף continue image